eXTReMe Tracker

söndag 18 mars 2007

Mobbning

Fick just en kommentar på mitt förra inlägg från någon anonym person som reagerade väldigt kraftigt på att jag skrev lite skämtsamt att att Axel skulle slippa bli mobbad för sitt förnamn. Uppenbarligen är detta en person som inte alls känner mig och som inte förstår min ton när jag skriver. Denna person hade även mage att insinuera att jag själv kanske är en sån som mobbar andra. Om du läser min blog igen, du anonyme person, kan jag lova dig att jag aldrig i mitt liv mobbat någon och de skulle aldrig falla mig in att göra det heller. Mobbing är det värsta jag vet i alla former!!!!!! Så det gjorde mig rejält upprörd att läsa det inlägget, så instinktivt raderade jag det för det gjorde mig illa berörd. Men sen blev jag så förbannad att jag var tvungen att skriva detta inlägg. Men det är väl sånt man får ta när man väljer att lägga ut sina tankar på nätet, även om denna blog mest var tänkt för mina närmaste som känner mig.

4 kommentarer:

Maria sa...

Kan tycka att det snarare är mobbning att skriva anonyma kommentarer av den kalibern som du nu tagit bort!!! Det har pågått en het debatt inom bloggvärlden där det tydligen finns många som har behov av att kommentera skit på andras bloggar, vilket i en del fall slutat med att personer som attackerats slutat blogga helt...

Mycket intelligensbefriat, de borde vaxa mustaschen och skaffa sig ett intellekt istället... läs en bok eller skaffa sig en vettig hobby!

Självdistans, självkänsla och ödmjukhet är något som många verkar sakna idag!

Ulrica sa...

Ja, man känner sig rejält påhoppad. Jag förstår att det finns de som slutar blogga på grund av dylika kommentarer. Känns olustigt när nån kommenterar ens personlighet utan att ha någon som helst aning om vem man är och baserar sin personlighetsanalys på en liten oskyldig kommentar på en blog som mest handlar om att odla krasse, fingerfärg och om att min yngsta son ler för första gången.

Anonym sa...

Hördu, låt inte fega, anonyma kommentarer förstöra din trevliga, glada blogg! DU vet vem du är och vad du står för och det gör vi som känner dig med!!! Kram

Ulrica sa...

Tack Lene för dina värmande ord. Jag ska försöka strunta i okända elakingar.