eXTReMe Tracker

onsdag 21 mars 2007

Rainman


Edvin har en pysselbok med Nalle Puh. I den ska man bland annat peka ut de två bilder som är identiska av fyra. På skoj frågade jag Edvin häromdagen vilka två som var lika varandra. Utan att tveka en sekund pekade han ut de två som var lika (jag var tvungen att ta lite mer tid på mig för att bekräfta att han hade rätt). En tillfällighet tänkte jag. I morse gjorde han det igen, med en annan uppsättning bilder. Hjälp tänkte jag, han är Rainman. Jag var redo att kasta ut en näve tandpetare på golvet för att testa. Men eftersom han bara kan räkna till fjorton så lät jag bli.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Så går det när man har akademikerföräldrar! Jag tycker du borde kastat ut tandpetarna, vem vet, 14 är kanske bara det högsta talet han hittills sagt. Mycket kan ligga dolt bakom hjärnbarken...

Maria sa...

Menar du att han är som Tom Cruise alltså???

Ulrica sa...

Ja det där blev ju fel förstås. Glömde att det var Tompa som var Rain man och inte Dustin. Well, well... alla höns är inte alltid hemma (i allafall inte samtidigt)

Angående tandpetsräkning, tänk om han sagt 125, oavsett om det stämde eller ej skulle det vara lite scary.

Maria sa...

Nej jag vet inte vem av dem som var Trainman...?

Ulrica sa...

Han med alla tågen...?

Maria sa...

Ja - han i Trainspotting!