eXTReMe Tracker

onsdag 11 april 2007

Barnmisshandel

Häromdagen såg en familj utanför en Konsumbutik. Barnet var nog runt 8 månader skulle jag tro. Jag hajade till när jag såg föräldrarna mata barnet med godis som sedan sköljdes ned med Coca Cola. Jag blev så illa berörd och samtidig väldigt förvånad över min egen reaktion. Det kändes som barnmisshandel på något vis. Jag kände mig alldeles ledsen och beklämd när jag tittade på den lille där han satt och sög på sin godisbit. Jag är inte fanatisk när det gäller socker, Edvin mumsade godis han med under påsken, men det kanske var Coca Colan som fick mig att reagera...eller att barnet var så litet...eller att det kändes som vardagsmat för denna lilla teling...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med. Det känns väldigt oupplyst och politiskt inkorrekt att ge sitt lilla barn godis och läsk. Men det finns grader i helvetet. Såg Uppdrag Granskning här om kvällen och blev fruktansvärt omskakad och ledsen. Där talar vi om verklig och upprepad misshandel av en helt utlämnad och försvarslös liten flicka under många år. Och alla dessa gubbar som hade ett professionellt ansvar att hjälpa detta barn bara skyller ifrån sig och på varandra. Det gör mig verkligen rosenrasande.

Ulrica sa...

Visst är lite Coca Cola en baggis jämfört med de fruktansvärda saker en del barn utsätts för. Det gör ont i hela kroppen att tänka på. Jag blev nog mest förvånad över min egen reaktion när jag såg barnet bli matat med läsk och godis.