eXTReMe Tracker

torsdag 19 april 2007

Regn och rusk

Fy vilket väder. Men man kan väl inte vänta sig att det ska vara 20 grader och sol hela april, men 7 grader och regn...och blåst. Hua. Det kanske inte blir någon städning av förskolegården i dag.

I tisdags ville Edvin absolut inte gå till förskolan. Stora tårar rullade ner för hans kinder och han höll krampaktigt i tåget Percy som han fått av farmor och farfar i födelsedagspresent. Vad göra? Ska jag tvinga honom att gå när jag ändå är hemma...? Och andra sidan, om jag ger med mig vet han i fortsättningen att det går att manipulera mig att få stanna hemma... Han fick stanna hemma. Har jag nu bundit ris åt min egen rygg? I går tog Micke honom till förskolan, det gick bra. Men hur gick det då i dag? Jo, rätt bra, enda tills det var dags att sätta på ytterkläderna... "vill inte gå till förskolan, buhu". Jo, jo det kunde man väl ha räknat ut... Gav jag mig igen, kanske ni undrar. Nähä då, nån måtta får det vara. Jag klädde på Axel och mig och sa att vi iallafall skulle gå. OK då, han följde med utan några större protester.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Edvin har ju varit en mycket följsam son såhär långt, den egna viljan visar sig ibland vid fel tillfälle tycker man som förälder. Jag tror inte du får problem, lite flexibilitet är nog bra för er alla. Kul att vi nu vet vad tåget heter, kompis till Thomas!!

Farmor A

Ulrica sa...

Visst måste man vara lite flexibel, annars blir livet allt för trist. Och egen vilja är bra, det ska man ha. Edvin är ju aldrig omöjlig, så man ska verkligen inte klaga.

Anonym sa...

Heja Edvin! Det är bra att säga ifrån vad man vill ibland. Här har Stefan börjat med 5-minutersmetoden på nätterna (nu när han har nattpassen) vilket gör att alla hålls vakna och både jag och Stella gråter (fast vissa högre än andra)... Jobbigt.

Ulrica sa...

Ni vinner nog på det i längden, men jag förstår att det är jobbigt. Hoppas det ger med sig snart och att Stella lär sig att knoppa in på egen hand. Jag rekomenderar öronproppar till dig.