eXTReMe Tracker

onsdag 9 maj 2007

Första grillningen

I helgen grillade vi för första gången. Det blev marinerade kycklingklubbor och ris. Otroligt gott, tyckte alla i familjen.

Härom veckan kom Micke med ett otroligt bra förslag. Eftersom jag ansvarar för inköp och matlagning i veckorna föreslog han att helgerna ska vara hans ansvar helt och hållet. Hittills på helgerna har ingen av oss riktigt ansvarat för planering och lagning av mat, vilket ofta resulterat i att alla i familjen framåt eftermiddagen börjar bli lite lätt stingsliga. Inte så konstigt när man bara ätit frukost... Bara det faktum att jag vet att Micke ansvarar för maten har visat sig vara en stor lättnad för mig. Jag behöver inte alls tänka på den biten utan kan koncentrera mig på annat. Annars är jag den stora planeraren i stort och smått alltid och hela tiden, har jag insett. Jag håller hela tiden på att planera saker och tror att allt är mitt ansvar och då menar jag inte bara hemma utan alltid överallt. Jag kan lyssna till en konversation på bussen som genast triggar planeraren och funderaren i mig. Plötsligt försöker jag, i min egen hjärna, lösa dessa okända individers okända problem. Kan bli tröttande i längden. Därför kan jag behöva någon som aktivt tar av mig ansvaret ibland. Tack Micke för att du förstår det och gör det.

4 kommentarer:

Maria sa...

OCH att han grillar som en hel jäkla karl!!! Aldrig, jag säger ALDRIG, har han sett så MANLIG ut som på bilden!!!

Ulrica sa...

Mmmm, inget är som en karl med grilltången i högsta hugg...

Anonym sa...

Men så har du ju också världens bästa man, ja, näst Stefan då ;-)

Ulrica sa...

Ja, vi har tur vi...eller är det skicklighet...?