eXTReMe Tracker

torsdag 31 maj 2007

Vaccineringstrubbel


Vid 3 månaders ålder ska barn få sin första vaccination. Eftersom Axel har varit så mycket förkyld har det inte gått. Men i början av förra veckan skulle det äntligen bli av. På torsdagen ringer hans BVC sköterska och frågar lite trevlig hur det är med Axel och jag pratade glatt på. Trevligt att hon hör av sig och frågar, tänkte jag. Efter ett tag kommer det fram varför hon ringer: "Jo, Axel skulle ju ha vaccinerats sig i måndags och nu är han ju nästan fyra månader så det vore kanske bra om han fick sitt vaccin". Hoppsan, hur glömsk får man bli! Men inga sura miner från BVC sköterskan utan hon lät lika glad ändå och vi bokade raskt en ny tid, idag klockan 13:00. Kvart i tolv promenerade jag i lugn och ro på Järvafältet efter ett besök på Rusta för att köpa klädnypor. Först då slog det mig att jag skulle vara på BVC klockan ett. BVC ligger inte direkt på Järvafältet om jag säger så... Jobbigt! En rask promenad hem packa in bebis i bilen och iväg. Varken mamman eller bebisen hade vid det här laget fått någon lunch, inte de bästa förutsättningen för besök på BVC. Men vi båda klarade det riktigt bra. Axel väger nu 6.8 kg och är 65 cm lång.
När vi väl kom hem fick vi båda lunch och sen tog vi oss en tupplur. Kvart i fyra vaknar jag med ett ryck. Edvin ska hämtas klockan fyra på förskolan. Fem över fyra kommer en pustande något yrvaken mamma fram till förskolan. I morgon får jag nog ta det lugnt eller är det något jag glömt...

4 kommentarer:

Katarina sa...

Pust & stön!
Skönt att du fick sova en stund på eftermiddagen i alla fall. Annars verkar det som att du för det mesta befinner dig i samma tillstånd som jag; ständigt halvsvettig och ett litet steg efter allt man tänkt göra. Idag låg Isak och lekte nästan en timma i babygymet. Hurra! jag hann tömma diskmaskien, städa i vardagsrummet och bädda sängen!

Ulrica sa...

En timme i babygymet, det var inte dåligt. Heja Isak! Jag borde verkligen gå och lägga mig nu. I natt har jag sprungit mellan vårt och Edvins rum. "Mamma sov brevid mig", "Ulrica Axel behöver mat"... Lite mer trött än vanligt idag.

Maria sa...

Oj... någon (läs Ulrica) verkar vara lite i osynk! Inte så kul, men från en som är van att osynka - det går över...!

Ulrica sa...

Ja ibland är man mer än lovligt virrig ;O)