eXTReMe Tracker

måndag 6 augusti 2007

Koskräck III

Denna sommar verkar gå i kons tecken. Trist när det visar sig att jag lider av koskräck. Efter vårt möte med den håriga urkossan, på vår färd mot Ölands norra udde, stod det inte på förrän vi stod öga mot öga med ett gäng kossor igen. Den här gången hade gruppen utökats med en brölande tjur också. De försökte genskjuta mig och Edvin på stigen, men jag tog Edvin raskt i famnen och älgade upp i skogen. Micke höll på att skratta ihjäl sig. "Kom nu, de är inte farliga, hojtade han". Men jag var inte beredd att chansa utan gömde mig bakom en tall tills korna vek av åt ett annat håll. De här korna gick fritt i något som kallas trollskogen och som ligger på Ölands norra udde. Johan 12 år hade på en lapp kommenterat sitt besök i trollskogen: "Trollskogen, den borde hetat bajsskogen och var är trollen. Jag tyckte det sög". Ja du Johan, nog såg jag också mer bajs (ko) än troll men vi kom inte så långt in i trollskogen, kanske fanns det fler troll längre fram.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hälsa Mikael att man inte ska gå så nära en stor tjur med barn vid handen, kanske inte heller om man går ensam!!

Farmor A

Ulrica sa...

Det ska jag hälsa Herr orädd!

Anonym sa...

Snällare och tröttare tjur får man leta efter.. Jag skall ge Ulrica Ko-terapi i julklapp ;)

Ulrica sa...

Ha, en blodtörstig brölande best det var var det vad eller kanske snarare en allmänt opålitlig typ...