eXTReMe Tracker

söndag 2 september 2007

California dreamin

Ett dygn försenade kom vi äntligen fram till San Diego. Magnus och Erika välkomnade oss med en god middag i deras hem, där vi bodde under vår vistelse. Stort tack! De bodde ett stenkast från havet och följande dag badade vi för första gången. Jag hade nästan glömt bort hur härligt det är att bada i vågor i havet. Edvin ville aldrig gå upp ur vattnet, trots att han skakade tänder och var alldeles blå om läpparna efter ett tag.
Edvin på stranden.
Ett besök på Starbucks innan en hel dags matshopping. (Jag älskar att gå på supermarkets i andra länder.)
Dröm om vår förvåning när vi träffade Pelle och Cynthia på Magnus och Erikas bakgård. Vi samåkte med Pelle mellan Uppsala och Stockholm enda tills vi flyttade till huset. En liten värld är det minsann.
Besök på Sea World. Både roligt, jobbigt och väldigt svettigt och varmt.
Edvin hälsar på en delfin på Sea World. Fast allra bäst tyckte han var att klappa och mata fladdermusrockorna.
Mera djur på San Diego Zoo. Betydligt trevligare och lugnare än det lätt hysteriska Sea World dagen innan. Edvin ville helst se "Eledafferna" (=girafferna). Magnus och Erika frågade om han hade sett girafferna. Ja, det hade han gjort och de hade stora rumpor. De långa halsarna verkade vara av mindre betydelse.

6 kommentarer:

Maria sa...

Det vet vi ju alla att Eledaffer har stora rumpor - jag vet, för jag är nog en Eledaff själv... och flodhästar har samma densitet som vatten - otroligt men sant!

Välkomna hem kära ni!

Ulrica sa...

Men varför sover flodhästar under vatten, kan man undra? Är det det där med densiteten...

Maria sa...

De kanske är rädda för att eledaffernas stora rumpor ska braka ner på dem om de ligger på land och sover!?

Ulrica sa...

Där har vi det!!! Det kan inte finnas någon annan förklaring.

Lotta sa...

Shiiit va somrigt & varmt & najs d ser ut..... jag får en kännsla av att jag aldrig hann bli riktigt varm denna sommar.... får jag åka till San Diego då va !!!!

Ulrica sa...

San Diego är perfekt för solsemester, regnade senast någon gång i februari... Dessutom alldeles lagom varmt, 25 grader i skuggan året om. Kanske blir lite boring att ha de så jämt, men för lite rekreation...